8 metode pentru un somn de calitate

Cu cateva luni in urma, am avut o problema cu somnul. Dupa o petrecere intr-o noapte m-am culcat tarziu si pentru urmatoarele 20 de zile nu am reusit sa re-intru in ritmul meu normal de somn. Ma culcam tarziu in fiecare noapte, pe la ora 3 sau 4 dimineata, si bineinteles nu ma trezeam inainte de ora 12 la pranz. Pentru cineva ca mine care era obisnuit sa se culce cel tarziu la 11 seara si la 6 dimineata in picioare, acest lucru m-a deranjat teribil si pot sa zic ca m-a si debusolat.

Dar in cele din urma am reusit sa depasesc acest obicei si am re-intrat in ritmul meu normal de a bucura de o noapte obisnuita de somn, asa cum era si inainte. Si am reusit acest lucru fara ajutorul pastilelor din orice fel. Mai jos sunt 10 metode de la care puteti obtine o noapte linistia, calma si cu un somn profund. Incercati sa folositi una sau mai multe din aceste metode si va garantez rezultatul dorit intr-un timp relativ scurt.

1- Fixeaza un program: parinti nostri au avut dreptate atunci cand stabilau pentru noi o ora fixa de culcare. Stabilind o ora permite corpului nostru sa seteze un ritm intern in asa fel sa ne putem trezi, in mod consistent si zilnic, la ora pe care o stabilim. De asemenea, incercati cat puteti sa pastrati acest program si in weekend-uri.
2- Sa dormiti doar noapte: daca este posibil, evitati sa dormiti in timpul zilei. Aceasta chestiune este pur aritmetica, fiecare ora de somn in timpul zilei este de fapt “furata” din orele rezervate pentru noapte. Limita pentru o siesta de dupa amiaza este de maxim 20 de minute.
3- Faceti miscare: este cunoscut ca miscare ajuta la somn. Corpul nostru foloseste orele de somn pentru recuperare musculura. Intre 20 si 30 de minute zilnic este suficient. Dar mare atentie, exercitiile trebuie sa aiba loc ori dimineata ori dupa amiaza, dar niciodata seara, altfel o sa aiba un efect invers.
4- Faceti o baie calda: o baie calduta inainte de culcare ajuta la detensionare musculara si prin urmare la un somn adanc.
5- Evitati mesele tarzii: nu mai consumati alimente de niciun fel cu cel putin 2 ore inainte de culcare.
6- Evitati cafeina: eu sunt un consummator de cafea, dar ultima ceasca o consum la pranz.
7- Comoditatea patului: sunt multe feluri de saltele in piata; sa alegeti salteaua potrivita ca si duritate. La fel si perna.
8- Temperatura camerei: o camera mai racoroasa, aceasta trebuie sa fie intre 18 si 22 de grade.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.