Anvelope vara sau intermediare in Raliul Brasovului?

Dupa cateva luni de pauza Campionatul National De Raliuri Dunlop a debutat la sfarsitul lunii Martie la Brasov asa cum iubitorii sporturilor cu motor sunt deja obisnuiti. Anvelope vara, de ploaie, intermediare sau de zapada, acestea erau necunoscutele dinaintea startului. Niciun pilot nu stia ce sa aleaga, vremea fiind una extrem de capricioasa.

Dimineata ploause, a iesit soarele pentru ca dupa-masa, odata cu apropierea orei de start pe sar sa isi faca aparitia niste nori amenintatori. Vorbind la telefon cu fanii de pe probe cele mai multe echipaje au ales sa nu mearga cu anvelope vara si sa aleaga intermediarele ori chiar caucicurile de zapada, cu cuie. Astfel echipajul campion en-titre, Valentin Porcisteanu/Dan Dobre, alege sa plece cu masina echipata cu anvelope de zapada si reuseste sa castige prima proba speciala, cea care a facut destul de multe victime printre pilotii care au riscat si au mercu cu anvelope slick sau intermediare.

Nici a doua proba speciala nu a fost ferita de intemperiile vremii dovada fiind faptul ca s-a impus o masina cu doar 2 roti motrice, respectiv un Renault Clio R3, in fata multor masini cu tractiune integrala.

A doua zi a raliului s-a desfasurat cam in aceleasi conditii meteo schimbatoare astfel ca pilotii s-au confruntat din nou cu decizii greu de luat in ceea ce priveste anvelopele pe care sa le monteze pe fiecare proba speciala. Deciziile au fost cu atat mai greu de luat cu cat au avut loc 6 probe speciale in aceasta zi, fiecare proba speciala fiind la altitudini diferite, fiecare cu specificul ei.

Castigator la finalul raliului, dupa 8 probe speciale, a fost echipajul Vali Porcisteanu/Dan Dobre care a evoluat pe un puternic Mitsubishi Lancer Evo X R4, urmati de pilotul din Ungaria Csaba SPITZMULLER care a pilotat o masina din aceeasi categorie, Mitsubish Lancer EVO X R3 echipat se pare cu anvelope Kumho si avand ca navigator pe Szoke Tamas, iar a treia treapta a podiumului a fost ocupata italianul Marco Tempestini avandul ca navigator pe brasoveanul Dorin Pulpea.

De remarcat prezenta unei masini SKODA FABIA S2000, masina care se bate si in acest an pentru titlul de campioni in IRC. Aceasta este pilotata de Dan Gartofan, pilot care a mai evoluat pe masini de top precum Seat Cordoba WRC.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.