Bloggingul in educatie

Blogurile au devenit deja o forma bine stabilita de exprimare in mediul online. Lasand la o parte scopul material al obtinerii de rezultate financiare de pe urma crearii si administrarii unui blog, foarte multi elevi si studenti invata sa comunice si sa se exprime in scris prin intermediul blogurilor.

Blogurile reprezinta o resursa cu mult potential, prea putin folosita de profesori cu rolul de mediu educational. Lista argumentelor care sustin utilitatea blogurilor in educarea tinerilor este mai mult decat convingatoare:

  • Studentilor le place sa citeasca si sa comenteze pe bloguri si in general sa-si desfasoare activitatea online
  • Bloggingul imbunatateste abilitatile de citire si exprimare corecta in scris
  • Folosirea unui blog transforma invatatul intr-o activitate independenta de timp si spatiu
  • Motiveaza studentii si le trezeste interesul pentru ca este o activitate la moda
  • Incurajeaza dezvoltarea abilitatilor de comunicare
  • Ii determina pe profesori sa fie mai mult orientati catre studenti, sa-si adapteze si sa-si imbunatateasca modul de predare
  • Se orienteaza mai mult pe „invatare prin practica”, si mai putin pe „planificare si executie”
  • Intareste legatura dintre studenti si profesori
  • Da sansa studentilor mai timizi sa participe la discutii alaturi de colegii lor
  • Le ofera studentilor o audienta reala pentru munca si discutiile lor
  • Le da studentilor posibilitatea de a-si exprima cerintele si nevoile legate de procesul de invatare

La modul cel mai concret, studentii si elevii petrec foarte mult timp online si multi dintre ei considera actualele metode de predare invechite fata de realitatea din ziua de astazi. Utilizarea blogurilor ca si instrument de sustinere a procesului de predare nu face decat sa adapteze acest proces la caracteristicile studentilor si elevilor si sa vina in intampinarea lor.

Bloggingul poate fi implicat in activitatea de de predare prin:

  • Transmiterea de taskuri suplimentare la care studentii sa lucreze online
  • Definirea de sarcini care sa implice organizarea in echipe de lucru, scrierea si postarea de rezumate sau comentarii critice la continutul predat in clasa pe parcursul unui capitol sau semestru.
  • Predarea taskurilor scrise sub forma de posturi pe blog
  • Incurajarea studentilor sa comenteze la posturile celorlalti colegi
  • Folosirea blogului pentru corectarea reciproca a temelor. Incurajarea studentilor sa verifice posturile colegilor si sa sublinieze greselile de exprimare si cele gramaticale.
  • Utilizarea blogului pentru proiectele lucrate la ore prin postarea de materiale video, audio, text sau imagine
  • Crearea de catre profesori a unei/unor sectiuni de referinte cu linkuri catre materiale si articole relevante materiei care pot fi consultate online
  • Folosirea de activitati si jocuri online care sa imbunatateasca experienta de invatare
  • Folosirea blogului pentru a desfasura studii online cu scopul identificarii nevoilor de invatare.
  • Postarea regulilor de derulare a cursurilor si a modalitatii de notare pentru a putea fi consultate oricand de catre elevi sau studenti.
  • Postarea obiectivelor generale ale cursului si a obiectivelor specifice fiecarui seminar.
  • Incurajarea studentilot sa publice tutoriale scrise sau inregistrate despre notiuni predate la ore.
  • Realizarea unei sectiuni destinate noutatilor legate de derularea orelor de curs

 

Posibilitatile sunt nelimitate si pot imbunatati atat eficienta comunicarii dintre profesori si studenti, cat si interesul si implicarea studentilor in activitatea de invatare. Daca esti profesor si inca nu ai un astfel de blog, merita incercat. Platformele web existente pe piata fac crearea unui astfel de blog extrem de simpla iar rezultatele vor fi peste asteptari.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.