Blogul de expert – Angajament de lunga durata

In acest moment exista pe Internet milioane de bloguri, si daca este sa vorbim despre Romania, peste 67.000 de bloguri romanesti. Intrebarea este: Cate dintre ele conteaza cu adevarat? Cate dintre ele aduc valoare in viata cititorilor? Care sunt blogurile carora le-am simti lipsa daca ar disparea maine?

Majoritatea blogurilor contin un amalgam de instantanee din viata personala a autorului: impresii din calatorii, ce i s-a intamplat ieri seara in metrou, ce a vazut interesant in Carrefour, ce-au mai facut vecinii, etc. O multime de bloggeri scriind despre o multime de subiecte, insa doar cativa dintre ei sunt experti sau perceputi ca experti pe domeniul lor, indiferent ca e vorba de calatorii, retete culinare sau optimizare pentru motoare de cautare. Cum au obtinut acest statut?

In primul rand pasiune si perseverenta. Crearea blogului, fie de catre o firma specializata, fie de tine personal pe o platforma gratuita la alegere cum ar fi uCoz, este doar inceputul. A obtine statutul de expert intr-un domeniu, oricare ar fi acesta, inseamna munca sustinuta pentru o perioada indelungata de timp, indiferent ca vorbim despre online sau offline. Prin urmare e important sa gasesti acel subiect sau domeniu care te pasioneaza cu adevarat, care te tine in fata calculatorului cautand informatii si muncind cu mult dupa ora la care ti-ai propus sa-ti termini treaba. Acea pasiune care iti ofera energia de a trece peste oboseala, peste comentarii negative, peste lipsa comentariilor si vizitatorilor, peste senzatia ca te lupti cu morile de vant.

Daca ai gasit acel ceva, cauta alte persoane care iti impartasec interesul pentru domeniu. Oricat de vast ar fi Internetul si oricat de magic ar fi Google, ideile originale si valoroase se nasc din interactiunea cu alte persoane, din discutii, din controverse. Blogul tau este unul din locurile in care te exprimi, nucleul expresiei tale virtuale si in timp, si scena unor discutii de mai mult decat interesante. Pentru a creste, pentru a trece peste acel nivel mediu la care se opresc multi si pentru a produce acele articole care sa te pozitioneze ca si expert in domeniu ai nevoie de mai mult.

Fa-ti vocea auzita. Daca ai citit articole despre promovarea blogurilor personale stii deja despre guest posting si participarea in discutii pe alte bloguri si forum-uri. Foloseste Facebook, Google+, Twitter, Pinterest daca este cazul. Pentru a-ti crea imaginea de expert in domeniu ai nevoie de expunere. Iesi din online si mergi mai departe, daca ai inceput cu un blog nu inseamna ca trebuie sa te limitezi la asta. Conferintele si prezentarile sunt o modalitate excelenta de a-ti consolida imaginea.

Concentreaza-te pe domeniul tau. Este foarte usor sa te lasi furat de alte idei, de alte domenii, sa uiti ce urmaresti sis a incepi sa scrii despre cu totul altceva. Da, indiferent de domeniu, un expert trebuie sa aiba si sa arate si cunostinte din domenii conexe. Ochelarii de cal nu se potrivesc statutului de expert, expertul este o persoana multivalent. Insa daca din articolele scrise intr-o luna, mai mult de 25% nu au legatura cu domeniul tau de expertiza, inseamna ca ai deviat putin de la curs. Notiunea de expert inseamna a fi excelent intr-un domeniu, nu bun in mai multe. Este regula de baza in crearea unui blog de expert.

uCoz este un website builder unic, cu gazduire gratuita care ofera posibilitatea realizarii de website-uri de prezentare, bloguri, forum-uri si magazine online. uCoz-hosting va pune la dispozitie hosting cu uptime de 99.8%, trafic nelimitat, spatiu pe discul virtual de 400MB care creste constant, acces FTP de 15 MB, posibilitatea de a atasa domenii proprii (.ro, .com, .org, etc). Cu peste 7 ani de serviciu online, 1200000 de site-uri active, uCoz este solutia perfecta pentru incepatori si profesionisti. Testati-l !

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.