Carti pentru creier si suflet, deopotriva

Iubesc sa citesc. Mai ales carti care ma fac sa simt ca devin mai bun din punct de vedere profesional. Mai ales carti care imi dau idei stralucite despre cum sa imi conduc afacerile, cum sa ma promovez pe piata si cum sa imi tin echipa motivata si plina de determinare. Si ceea ce am aflat de-a lungul timpului despre cartile din domeniu, este ca experienta scriitorului conteaza. Mai ales in domeniu vanzarilor si a marketingului, cliseele de tipul „7 pasi catre succes” sau „Cum sa pornesti o afacere in cativa pasi simpli” sunt bazaconii pentru cititorii creduli si neinitiati. In schimb, cu totii am vrea sa stim mai multe de la un profesionist. Sincer, nici macar nu imi pasa daca acel profesionist este Richard Branson sau Steve Jobs. Daca este o crainica de televiziune care si-a creat un nume cunoscut in intreaga lume sau un profesor de la MIT care a studiat marketingul timp de 25 de ani. Ceea ce imi pasa insa, este sa regasesc experienta si profesionalismul fiecaruia din ei in randurile acelei carti si, mai mult, sa pot sa gasesc in cercetarile, pataniile sau trairile lor, ancore in propria mea viata.

carti de marketingIn ziua de astazi, fara marketing si vanzari nu existi. Sau mai bine zis esti invizibil. Exista idei geniale care mor inca din fasa pentru ca nu ajung la urechile cui trebuie sau nu se pozitioneaza corect pe piata. De asemenea, exista idei simple care au prins la public si au scos miliarde de dolari, dezvoltandu-se ulterior, pe masura cresterii popularitatii lor. Nu iti cresti afacerea citind carti de marketing, dar acestea te inspira, te educa si te fac mai bun in domeniul tau de competenta. Iti impartasesc din invataturile trase de cei puternici si te invata cum sa iti contruiesti un brand, o identitate, un plan strategic si obiective specifice pentru afacerea ta. Iar daca nu ai o afacere, te pregatesc pentru lumea nebuna in care vei pasi in momentul in care decizi sa incerci marea cu degetul.

Intr-una dintre zilele trecute navigam printre paginile librariei mele preferate, bookcity .ro, si printre numeroase manuale de marketing, business, comunicare, public relations, vanzari si alte domenii aferente, am gasit si cateva carti care mi se par de-a dreptul exceptionale, si care, desi au o tenta biografica, m-au invatat despre piata si afacerea mea mai mult decat credeam ca este posibil. Un exemplu de astfel de carte este cartea academicianului Phillip Koetler, „Conform lui Koetler”,carte care, pe langa expertiza cunoscuta deja oricarul student la marketing, aduce spre deosebire de „Managementul Marketingului” o perspectiva mai personala, o apropiere mai mare a scriitorului de carte si intamplari care au dus la imbogatirea experientei sale. La fel de interesanta mi s-a parut si „iSteve”, carte scrisa de George Beahm, care este o biografie educativa a acestui geniu al lumii moderne care a fost Steve Jobs. Tot in topul preferintelor mele este si „Call to Action” a lui Bryan Eisenberg, carte care descrie calea celor doi frati Eisenberg inspre revolutionarea online marketingului. Astfel de oameni au adus revolutii si evolutii deopotriva si merita sa aflii ce si cum gandesc. Nu doar pentru curiozitatea ta, dar si pentru a invata din experientele lor si a le aplica la viata proprie.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.