Competitia Electrolux Design Lab sarbatoreste 10 ani de inovatie

Dupa ce a provocat studentii la design din intreaga lume sa creeze cele mai neasteptate proiecte, care folosesc tehnologii ale viitorului (roboti pentru colonizarea planetei Marte, papuci de casa cu aspirator), Electrolux Design Lab implineste un deceniu de design inovator. Dupa 10 ani de la lansare, competitia globala primeste mii de aplicatii de la studenti din intreaga lume, in fiecare an.

Incepand ca un parteneriat intre Electrolux si un grup select de scoli europene de design, Electrolux Design Lab a impins limitele designului de electrocasnice timp de un deceniu si s-a pozitionat ca una dintre principalele competitii globale pentru studentii la design industrial.

“Acum 10 ani am inceput sa cream harta viitorului si sa ne punem tot felul de intrebari. Incotro se indreapta industria noastra? Cum vom gati, curata si spala hainele in anii ce urmeaza? Cum vor arata electrocasnicele viitorului? Pana acum am primit peste 10.000 de raspunsuri, concretizate in concepte de design, dar in fiecare an primim noi idei, pe care nu le-am fi crezut posibile vreodata. Este o experienta extraordinara!”, spune Henrik Otto, Vicepresedinte Design Global la Electrolux.

Lansat in 2003, proiectul Electrolux Design Lab invita tinerii din intreaga lume sa prezinte idei inovatoare de electrocasnice, care sa se alinieze directiilor viitorului – sustenabilitate, eficienta si functionalitate, si sa aduca plus valoare acestei industrii prin designul revolutionar.

Electrolux a creat proiectul Design Lab pentru a evidentia importanta pe care ar trebui sa o acordam tehnologiilor sustenabile atunci cand proiectam si realizam diverse produse, mai ales electrocasnice. Grija pentru mediul inconjurator si identificarea unor solutii alternative, dar eficiente, sunt premisele de pornire pentru conceperea unui proiect.

Mai mult decat atat, Electrolux Design Lab reprezinta un punct de lansare pentru tinerii care isi doresc o cariera in design. Multi dintre studentii care au castigat competitia lucreaza acum in cele mai importante centre de design Electrolux. Cel mai revelant exemplu este Levente Szabo, castigatorul editiei din 2007 si actual designer la Centrul de Design Electrolux din Venetia. Acesta a venit in 2011 si in Romania, unde a sustinut o conferinta pentru studentii de la cele mai importante facultati de profil din Bucuresti.

Inovatia, designul intuitiv si intelegerea nevoilor reale ale consumatorilor viitorului sunt principalele aspecte pe care juriul le urmareste atunci cand evalueaza proiectele inscrise in competitie. La acestea se adauga si capacitatea studentilor de a-si prezenta proiectele. Ei trebuie sa demonstreze ca sunt increzatori 100% in conceptele pe care le propun si ca au descoperit un beneficiu real al acestora.

 3 studenti romani – semi-finalisti la Londra in 2010

In fiecare an, zeci de studenti romani isi inscriu proiectele de design la Electrolux Design Lab. In anul 2010, peste 50 de romani au creat concepte inovatoare pentru aceasta competitie globala, Romania inregistrand cea mai mare rata de participare din intreaga Europa. Dintre acestea, trei proiecte au fost selectate printre cele 25 de semi-finaliste, dintre 1.300 inscrise in intreaga lume.

In cel de-al 10-lea an de existenta, Electrolux Design Lab a devenit materie optionala in facultatile de profil din Bucuresti. Incepand cu 2012, sute de studenti romani au sansa sa invete despre cele mai elevate concepte si tehnologii, sa-si descopere si sa-si cultive talentul si inventivitatea.

Tema Electrolux Design Lab 2012: Design Experience

In 2012, Electrolux ii provoaca pe studentii pasionati de design sa se inspire din experienta profesionala a creatorilor (bucatari, arhitecti, designeri de interior) si sa proiecteze electrocasnice care sa ofere consumatorilor o experienta senzoriala completa si totala. Tema competitiei de anul acesta este inspirata de proiectul restaurantului Cube by Electrolux.

Juriul le permite in acest an studentilor sa fie inventivi si sa creeze electrocasnice care sa ofere aceasta experienta completa fie prin tehnologie de ultima ora, fie printr-un mix inteligent de texturi si suprafete. Aplicatiile trebuie sa reflecte valorile designului scandinav prin grija fata de mediul inconjurator, printr-un design intuitiv si o estetica atragatoare.

Opt finalisti vor fi invitati sa participe la evenimentul final din toamna lui 2012, care va fi organizat intr-un oras european. Acestia isi vor putea prezenta conceptele in fata unui juriu alcatuit din designeri profesionisti. Premiul cel mare va fi un internship platit de 6 luni la unul dintre centrele globale de design ale Electrolux, plus 5,000 Euro. De asemenea, se ofera premiul al doilea, in valoare de 3,000 Euro, si premiul al treilea, de 2,000 Euro.

***

Electrolux este lider global pe piata electrocasnicelor, cu vanzari anuale de peste 40 milioane de produse, catre clienti din peste 150 de tari. Compania se concentreaza pe crearea de produse inovatoare, gandite special pentru a intampina nevoile reale ale consumatorilor casnici si profesionali. Gamele Electrolux includ frigidere, masini de spalat vase, masini de spalat, aspiratoare, aragaze si sisteme de aer conditionat, comercializate sub marci renumite ca Electrolux, AEG, Eureka si Frigidaire. In 2010, Electrolux a inregistrat vanzari de 106 miliarde coroane suedeze (aprox. 11 miliarde euro), iar numarul de angajati este de 52 000 persoane. Pentru mai multe informatii, accesati www.electrolux.com/press siwww.electrolux.com/news. Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati: GolinHarris Bucuresti; Roxana Diba – 0740 021 275, e-mail: RDiba@golinharris.com.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.