Cum sa gatesti o pizza sanatoasa

Pizza nu trebuie sa fie catalogata ca un preparat nesanatos, de aceea fie ca vrei o reteta sanatoasa pentru ca esti la regim sau doar pentru ca vrei sa faci alegeri mai bune si te hotarasti sa mananci mai sanatos, pizza poate sa fie o mancare diversificata care poate fi sanatoasa si aromata pentru a multumi toata familia si cele mai pretentioase gusturi.

De ce ai nevoie pentru a gati o pizza sanatoasa

Ingredientele pot varia in functie de preferinte dar la baza aveti nevoie de un blat facut in casa sau achizitionat din magazine eco, sos de rosii, branza, ulei de masline, legume proaspete si carne in cantitati reduse precum pepperoni, sunca, slanina slaba sau carnati. Blatul il puteti realiza din faina de grau, puteti adauga cereale pentru o valoare nutritiva crescuta. Exista o serie de retete sanatoase pentru un blat de pizza excelent care merita sa le incercati in detrimental unei retete clasice. Uleiul, este de asemenea foarte important, uleiul de masline extra virgin va fi o alegere mult mai gustoasa si mai sanatoasa decat uleiul vegetal clasic. Totusi, nu toate retele de pizza contin ulei, marea majoritate a pizzarilor utilizeaza acest ingredient pe marginea blatului pentru ai oferi un aspect crocant si pentru un aspect deosebit. Ca ultima instanta daca inca nu te simti pregatit pentru o asemenea aventura in propria bucatarie poti comanda pizza online de la un furnizor din zona ta. Nu toti producatorii si furnizorii folosesc ingrediente proaspete si naturale dar exista si categorii care pun accent pe calitate si tin la sanatatea clientilor sai. Eventual verifica recenziile online, contacteaza telefonic vanzatorul si cere informatii pe care le consideri utile.

Valoarea calorica la o pizza realizata in casa poate fi schimbata si redusa prin tipul de branza pe care il folosesti, recomandat ar fi alegerea unei branze de capra care reduce considerabil valoarea calorica a preparatului si creste valoarea nutrientilor, gatind astfel o pizza sanatoasa si gustoasa. Branza este un aliment sanatos totusi utilizarea in exces al acestui ingredient nu te va face mai sanatos, incearca sa echilibrezi gustul.

Blatul trebuie impodobit cu carnea aleasa de tine, branza , legume si sos de rosii. Folosind doar legume, dand astfel nastere unei pizza vegetariene vei avea un preparat mult mai sanatos pentru organismal tau. Daca totusi decideti sa folositi si carne, alegeti un sortiment care sa nu intre in categoria de carne procesata. Experimentati cu diferite ingredient de fiecare data, astfel veti da nastere unui meniu de pizza variat si cu diferite combinatii de fiecare data si puteti folosi chiar si topping-uri facute in casa.

Un mic secret inainte de adaugarea preparatului la cuptor, legumele suculente sau cel putin o parte din ele precum sunt rosiile le puteti adauga la sfarsit dupa ce ati scos pizza din cuptor, astfel acestea isi vor pastra integritatea si veti avea parte de un gust extrem de placut. Pizza trebuie tinuta la cuptor preincalzit la o temperatura intre 200 si 220 de grade C pana cand branza sau cascavalul s-au topit, dupa aceea mai trebuie lasata la temperatura camerei inca 10 minute pana la feliere.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.