De ce companiile ar trebui sa foloseasca Social Media?

Oamenii au o nevoie instinctuala de a se conecta cu alti oameni si de a impartasi ganduri, sentimente si idei. Noile tehnologii media au progresat in a crea si mentine relatiile de socializare intre utilizatorii retelelor sociale, iar acest avantaj se resfrange si in cazul in care vorbim despre marketing online.

Social Media si crearea relatiilor

Social Media reprezinta un set nou de instrumente, care ne permit sa ne conectam si sa construim relatii. Social Media face ceea ce obisnuiau sa faca media traditionale, precum televiziunea sau advertisingul. Numai ca, spre deosebire de mijloacele media conventionale, mediile sociale au o viteza mai mare al transmiterii mesajului si este un drum cu doua benzi: compania catre client si clientul catre companie. Viteza mai mare a feedbackului permite ca toata lumea poate sa participe la conversatie intr-un timp real, ceea ce in media traditionala este aproape imposibil. Social media nu este doar un nou moft al advertiserilor. Este realitatea curenta de marketing.

Social Media dezvaluie terenul de joaca

Marketingul in general este una dintre cele mai mare cheltuieli din orice companie, fie ea mare sau mica. Utilizand Social Media, orice mic antreprenor poate, cel putin in mod teoretic, sa joace in liga companiilor mari. Costurile pentru intrarea si participarea in spatiul retelelor sociale este minim. Comparat cu alte forme de marketing, precum printul sau advertisingul online, costul pentru marketarea unui business si un brand in social media este relativ redus.

In afara de costurile mici pe care le presupune, piata potentiala la care poti sa ajungi este uriasa. Facebook are 800 de milioane de utilizatori si va ajunge in curand la un miliard. Twitter are 95 de milioane de utilizatori, in timp ce Linked In are 119 milioane. Aproximativ 58% din oameni fac cercetari online inainte sa se decida sa cumpere un anumit produs.

Social Media iti permite sa monitorizezi concurenta

Social Media iti permite de asemenea sa monitorizezi cu usurinta ce fac competitorii tai si, mai ales, ce spun alti oameni despre el. Au lansat un nou produs? Ce cred ceolalti oameni? Si cum se situeaza produsul tau fata de produsul concurentei?

 Optimizare pentru motoarele de cautare

Desi acesta nu este primul lucru care le vine oamenilor in cap atunci cand se gandesc la Social Media, totusi, atunci cand combini puterea retelelor sociale cu cea a lui Google poti obtine niste rezultate foarte bune in majoritatea motoarelor de cautare, daca stii sa faci lucrurile corect. Optimizarea SEO, alaturi de Social Media si alte strategii online, precum realizarea siteului si promovarea lui iti vor aduce mult mai mult trafic decat utilizand doar Social Media.

Poate cel mai important beneficiu al retelelor sociale este ca, aproape indiferent de industrie, iti poate permite sa faci marketing bun cu costuri minimale. In acest sens, ai grija la mentananta conturilor pe care le ai, fii activ, implica-te, vorbeste cu utilizatorii, avand grija in acelasi timp sa nu ai o voce prea stridenta in news-feedul fanilor tai.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.