Despre Ingineria Sistemelor si Ingineria Software

Ingineria Sistemelor este o ramura interdisciplinara a ingineriei care se concentreaza pe metodele de proiectare si gestiune a unor proiecte ingineresti complexe, pe parcursul intregului lor ciclu de viata. Metodologiile Ingineriei Sistemelor au aparut in jur de 1960, cu mult inainte de cele legate de Ingineria Software. Oricum, Ingineria Sistemelor s-a maturizat ca disciplina (cu publicatii de specialitate, practici specifice documentate si departamente academice) in anii ’90, deci mult dupa ce Ingineria Software devenise o disciplina in cadrul mai larg al Stiintelor aplicate legate de tehnica de calcul. Un rol important in maturizarea Ingineriei Sistemelor au avut-o doua modele care au documentat practicile si capacitatile acestei ramuri; in timp, cele doua modele au fuzionat si s-au constituit in Capability Maturity Model Integration (CMMI). Standarde specifice au fost redactate in anii ’90, standarde care au documentat Ingineria Sistemelor si, in anii 2000, au fost armonizate cu standardele referitoare la Ingineria Software. Ingineria Software isi are radacinile intr-o conferinta NATO din 1968 cand Mary Shaw a numit inspirat, Software, o disciplina de care era nevoie, dar care nu se constituise inca ca atare. In urmatoarele cateva decade, Ingineria Software a fost definita mult mai riguros si s-a dezvoltat in mult mai multe directii. In 1996 Shaw, retrospectiv, a numit cele mai importante etape de evolutie a Ingineriei Software ca fiind “Programarea de orice, in orice fel” (1955-1965), “Programarea la scara mica: Programming-in-the-small” (1965-1975), “Programare la scara mare: Programming-in-the-large” (1975-1985) si “Programming-in-the-world” (1985-1995). Lucrurile evolueaza, adaugandu-se noi etape ca Mobile Programming sau Big Data.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.