Despre marea problema a magazinelor online

magazine onlineZilele acestea, natura capricioasa a dat o lectie adevarata Romaniei, dar mai ales marilor magazine de online. Dupa cum stiti, o mare parte dintre drumurile Romaniei au fost fie blocate (doar in Bucuresti, la ora scrierii acestui articol, sunt peste 200 de camioane blocate pe soseaua de centura), fie serios ingreunate, facand astfel un iad viata firmelor de curierat, a firmelor de transport in comun, precum si tuturor celor nevoiti sa circule pe soselele patriei.

Revenind la magazinele online, marea lor problema din aceasta perioada a fost faptul ca in ceea ce priveste comenzile din provincie, mai bine de 90% dintre ele nu au putut fi onorate in timp util. Sigur, motivele sunt intemeiate, insa din pacate, sunt multi clienti care fiind presati de o anumita nevoie, sau doar dintr-un capriciu personal, ajung sa refuze coletele, mare parte dintre ei motivand aceasta decizie datorita intarzierii coletelor.

Din punct de vedere al afacerii, asta nu poate insemna decat 2 lucruri pentru magazinele online, ambele negative: cresterea neincrederii in respectivul magazin plus cheltuielile de curierat ce nu mai pot fi recuperate sau acoperite.

Care sunt solutiile si ce poate face staff-ul unui astfel de magazin sa gestioneze o situatie de criza ca cea din zilele acestea? Ei bine, departamentul de Relatii Publice cat si cel de Relatii cu Clientii ar trebui in primul rand sa informeze clientii cu privire la starea coletelor lor si care sunt motivele pentru care coletul intarzie. Eventual, clientilor mai dificili sau celor care ameninta ca refuza pachetele intarziate, un mic discount de 1-2% poate face minuni, chiar daca asta ar diminua substantial profitul magazinului. Insa, din experienta altor manageri, odata ce un client e multumit de promptitudinea unui magazin, sunt sanse mari sa ramana un client fidel, astfel ca pe termen lung, investitia ar fi acoperita si chiar inmultita de cateva ori.

Din pacate pentru magazinele online, indiferent ca vand laptopuri sau doar ceai, ei sunt oarecum la „cheremul” clientilor. In caz ca unul dintre magazine primeste in scurt timp mult feedback negativ – chiar daca uneori, neplacerile sunt cauzate de natura, asa cum se intampla zilele acestea – sunt sanse mari ca nimeni sa nu mai cumpere de la respectivele magazine prea curand, ducand astfel in unele cazuri chiar si la faliment.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.