Functionarea si problemele cu perne de aer pentru Mercedes V class

O problema destul de des intalnita la Mercedes V class este legata de o dotare pentru confort, concret, este vorba despre suspensia pneumatica, adica suspensia din spate este pe perne de aer si nu pe arcuri elicoidale ca si la Mercedes Vito.In primul rand, un sfat important e sa nu porniti la drum (nici macar pana la atelier), cu sistemul complet lasat pentru ca astfel puteti distruge chiar mai multe elemente importante si sensibile ale sistemului pneumatic.

Acest sistem este compus din urmatoarele elemente principale:

  • pernele de aer stanga si dreapta spate
  • calculatorul de comanda situat in interiorul aripii dreapta spate sub tapiteria de plastic
  • compresorul de aer situat sub masina in dreptul scaunului din fata, in partea stanga
  • electrovalva pentru dezumflare situat langa compresor
  • cele 2 electrovalve mai mici care comanda umflarea pernelor cu aer intr-un corp comun langa compresor
  • siguranta verde de 30AH in tabloul de sigurante de sub scaunul soferului
  • limitatorii de inaltime care se regasesc pe basculele din spate

Verificarile se fac cu legare directa la cele 3 mufe de langa compresor. O mufa are un fir rosu – plus – si unul negru – minus -, care comanda compresorul. O alta mufa prezinta 2 fire care comanda electrovalva mare, si o mufa cu 4 fire albastru – plus si maro – minus care dirijeaza umflarea pernelor. La comanda electrovalvelor trebuie sa se auda un sunet specifc de tacanit.

Pentru inlocuire va puteti folosi de piese noi sau de cele obtinute din dezmembrari.

O simptoma tipica poate fi arderea repetata a sigurantei care arata clar ca este vorba despre un scurt circuit in compresor (ea poate fi si de la carbunii de la rotor).

O alta simptoma a sistemului poate fi cand perna de aer nu se lasa. Aceasta provine cel mai probabil din electrovalva mare care nu se mai deschide si are rolul de a permite circulatia aerului in sens invers.

Daca totusi nu vreti sa va bateti capul cu problemele sistemului, o solutie rapida si cu costuri mai reduse decat de exemplu, o inlocuire a compresorului, ar fi inlocuirea pernelor cu arcuri. Pentru achizitionarea acestora, fie din dezmembrari Mercedes Vito, fie noi de la un magazin cu piese auto Mercedes, trebuie sa fiti atenti doar la un singur aspect, si anume sa achizitionati tot setul care sa contina cele 2 arcuri, cele 2 talere superioare si cele 2 talere inferioare. Confortul nu va mai fi acelasi, dar nu va fi neplacut. Totusi, sa nu uitam de faptul ca fabricantul modelului de Mercedes Vito a echipat acest model cu arcuri elicoidale in fabrica.

dezmembrari Mercedes

2 Raspunsuri to “Functionarea si problemele cu perne de aer pentru Mercedes V class”

  1. petrica spune:

    repar compresoare v klas si verific sistemul de aer pentru sistemul de suspensie pneumatic.0748299377

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.