Importanta directoarelor de articole pt SEO

directoare articoleCiteam un articol zilele astea pe seomoz despre cat de eficienta este (sau nu) postarea de articole in directoare de articole, ca metoda de link building. Ce-i drept, articolul era unul in engleza, despre article marketingul pe .com, si spunea ca este „mort”, in sensul ca nimeni n-ar trebui sa-si mai bata capul cu asta, deoarece este o tehnica ce a devenit in ultimul timp foarte ineficienta, din cauza spam-ului.

Intr-adevar, marea parte a directoarelor de articole in engleza sunt pline de articole duplicate, de slaba calitate, asta datorita faptului ca cei care se ocupa de administrarea lor nu au grija sa verifice unicitatea articolului si totodata si calitatea sa. Ei doar sunt bucurosi ca lumea inscrie articole in directorul lor si astfel ajunge sa aiba cat mai multe pagini indexate in google.

Din aceasta cauza, foarte multe directoare de articole, probabil 90% au continut duplicat, articole preluate de pe marile directoare precum ezinearticles si publicate exact in aceeasi forma si in alte directore, de multe ori cu soft-uri automate. Iar datorita acestui spam, google intr-adevar, a inceput sa nu mai ofere o valoare asa de mare acestor tipuri de backlink-uri.

Insa nu acelasi lucru este valabil si la noi pe .ro. Promovarea prin scrierea si postarea de articole in directoare web este o metoda destul de recent aparuta la noi in Romania, in urma cu 2-3 ani, iar ceea ce multi dintre posesorii de directoare fac bine este ca verifica unicitatea si calitatea articolelor inainte de a le publica. Bineinteles, nu toti fac asta, ceea ce probabil va conduce la aceleasi consecinte ca si pe .com, insa cu siguranta cei care accepta doar articole de calitate in director, vor creste autoritatea si trustul site-ului.

Practic, article marketingul reprezinta scrierea si postarea de articole in directoare si, momentan, este o tehnica destul de eficienta la noi pe .ro, link-urile obtinute astfel fiind destul de puternice, asta bineinteles depinzand si de directorul respectiv. Motivul pentru care prefer article marketingul in locul altor metode de optimizare seo off-page este acela ca, in primul rand, este o metoda naturala de link building, iar in al 2-lea rand, este mult mai eficienta decat postarea de comentarii pe bloguri, deoarece in timpul in care postezi 5 comentarii pe bloguri pt 5 backlink-uri, poti scrie un articol de peste 300 de cuvinte pe care-l inscrii intr-un director si iti ofera 3 backlink-uri, mai putine ce-i drept, dar de o calitatea mai mare.

Un alt avantaj ar fi acela ca poti obtine foarte usor backlink-uri si spre alte pagini decat pagina principala. Prin postarea de comentarii pe bloguri este putin mai dificil si trebuie sa fii atent, pentru ca este posibil sa te prinda akismetul si sa te bage in spam si din ce-am observat, este destul de dificil sa mai scapi de asta. Va trebui apoi sa cauti bloguri auto-approve, fara akismet.

Un ultim avantaj il reprezinta posibilitatea de a obtine si ceva trafic de calitate. Ce-i drept, este vorba de un procent foarte mic de vizitatori, in comparatie cu alte surse de trafic, precum google, social media sau link exchange-ul, insa este o sursa de trafic care iti poate aduce vizitatori unici, care altfel n-ar ajunge pe site-ul tau, si sunt de parere ca este bine sa incerci sa profiti la maxim de toate metodele de a obtine trafic care sunt disponibile.

Daca inca nu te-am convins cat de eficient este articole marketingul, poti testa acest lucru chiar tu. Promoveaza-ti afacerea sau site-ul prin directoarele de articole si vei observa diferenta.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.