Inelul de logodna este pentru totdeauna

inele de logodna

Traditia cere astfel: el ingenuncheaza in fata ei si o cere in casatorie sau merge la tatal ei, in societatile mai conservatoare, iar in functie de raspunsul primit, se va aseza un inel de logodna pe degetul inelar al mainii stangi, inel ce semnaleaza angajamentul oficial de a se casatori. O traditie mai mult sau mai putin identica in fiecare parte a lumii, cu exceptia unor rare si izolate societati matriarhale.

Logodna, inteleasa ca declaratie de intentie matrimoniala, este o operatiune antica, inelul cu diamante, insa, mai putin veche. De fapt, inelul de logodna asa cum il cunoastem astazi a fost inventat direct de celebra companie minerala De Beers, primii importatori de diamante din Africa de Sud, si responsabili pentru popularizarea gemelor ca decoratii, cele mai bune prietene si insotitoare ale femeilor. De altfel, chiar si sloganul „Un diamant este pentru totdeauna” a fost introdus de catre cei de la De Beers in 1947, pentru a sublinia ideea ca un diamant nu trebuie revandut. Asta si pentru ca in momentul reintrarii pe piata, diamantul isi pierde din valoare si odata cu acesta si celelalte diamante, in felul acesta compania pierzand o parte importanta a veniturilor, daca toti ar cauta sa cumpere inele second-hand.

Din fericire pentru bijutieri, inelul cu diamante este considerat o dovada a statutului social: cu cat este mai mare inelul, cu atat este mai bogat barbatul, iar daca inelul nu este de o buna calitate, logodnica s-ar putea simti prost. Nu este intamplator ca in cazul rapper-ilor milionari, precum Jay-Z si Kanye West tendinta este aceea de a proiecta inelul pentru viitoarele sotii, adesea cu rezultate rasunatoare.

Cine, insa, nu are probleme in a cumpara un inel second-hand, cel putin in Statele Unite, unde obiceiul este mult mai inradacinat decat la noi, exista un site, I Do Now I Don't, in care cei care au suferit din cauza ruperii logodnei pun la vanzare inelul care sigila angajamentul incalcat. Tot in Statele Unite se obisnuieste daruirea viitoarei sotii bijuterii ale familiei: exista inele care trec de la mama la fiu, din generetie in generatie, aducand marturie durabilitatii unei institutii nascute cu scopul de a proteja, in principal, patrimoniul, pentru a lega aliante si pentru a le asigura pe femei ca vor avea intotdeauna un acoperis deasupra capului si hrana asigurata (si este ironic ca tocmai legile cu privire la divort au introdus o adevarata tutela in acest sens).

Dar sunt si unele femei care nu intentioneaza sa respecte ceremonialul, si prefera sa faca ele propunerea. Cum functioneaza in acest caz? Cine face cererea trebuie sa ofere inelul: bijutierii britanici, intotdeauna pregatiti sa raspunda unei deschideri a pietii, au lansat deja inele de logodna barbatesti. O noua moda ce inca nu a prins radacini, poate si din auza crizei economice care a lovit intreaga Europa.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.