Inovatie si performanta in domeniul asigurarilor: conceptul de self-service

In ultima perioada au fost integrate cu succes  serviciile de tip self-service in domeniul asigurarilor, prin intermediul telefoanelor inteligente si al terminalelor de plata Qiwi ceea ce a rezultat in simplificarea considerabila a procesului de achizitionare a unei asigurari.

Atat pe partea de asigurare, cat si de asistenta, compania Broker Virtual aduce noutati pe piata asigurarilor, introducand servicii de self-service in acest domeniu. Vorbim despre crearea unor noi canale de comunicare si a unor noi concepte:

  1. Oferte si polite de asigurare direct din telefonul mobil: 10.000 utilizatori
  2. Servicii de plata integrate: procesatori internationali pentru siguranta tranzactiilor
  3. Incheierea unei polite de asigurare prin terminale self-service, cu functie touch (500 de terminale stradale in Bucuresi si alte 100 in Cluj si Iasi)
  4. Asistenta electronica la notificarea daunelor de pe smartphone – integrare cu servicii medicale, politie, service-uri auto, asistenta rutiera & asiguratori

Timp de peste 10 ani de cand s-a inregistrat boom-ul in domeniul informatizarii sistemelor de business, domeniul asigurarilor nu a suferit nicio inovatie semnificativa. Sistemele online puse la dispozitia clientilor au intarziat sa apara si orice masurare a indicatorilor in acest domeniu s-a lasat asteptata, piata online cifrandu-se si in acest moment la valori sub 3% din totalul piatei de asigurari.

Raspandirea serviciilor online clasice

In asemenea conditii vina apartine atat increderii utilizatorilor in serviciile online cat si ofertantilor: companiile si brokerii de asigurare. Principalul rol al celor din urma a ramas simpla intermediere a vanzarii politei, de multe ori doar cu o minima comparatie de pret, departe de o vedere de fond a diferitelor conditii de asigurare, fransize si alte clauze si excluderi.

Revolutia telefoanelor mobile inteligente

A fost nevoie de inca o revolutie, de data aceasta am putea spune a comoditatii, in care clientul sa depaseasca intr-un pas semnificativ nivelul serviciilor online clasice (web) si sa acceseze o sumedenie de informatii cu ajutorul telefoanelor mobile inteligente prin aplicatiile puse la dispozitie, intr-un concept deja cunoscut: ”servicii in buzunarul clientului”.

Astfel a aparut natural ideea de servicii de asigurare direct prin platformele mobile inteligente. Conceptul a fost lansat de compania Broker Virtual, constand intr-o aplicatie pentru telefoane mobile care permite compararea tarifelor RCA si incheierea unei polite de asigurare direct de pe smartphone. Pe langa avantajul de a achizitiona o polita de asigurare rapid, comod si de oriunde, un alt beneficiu oferit de aplicatie consta in notificarile trimise utilizatorului de smartphone cu privire la termenul de expirare al RCA-ului, ITP-ului si rovignetei.

Acceasi companie, Broker Virtual aduce inovatii si pe partea de asistenta in cazul unei daune, oferind posibilitatea clientilor sai de a notifica electronic o dauna, prin serviciul Insurance Assistance. Acesta poate fi accesat atat in varianta web, cat si printr-o aplicatie dedicata smartphone-urilor.  Interfata prietenoasa permite notificarea unei daune auto prin completarea unor pasi simpli si intuitivi. Intregul proces este automatizat, informatiile cu privire la dauna fiind transmise direct catre compania de asigurare in cauza.

Utilizarea serviciului pe smartphone aduce o serie de avantaje suplimentare, printre care si localizarea GPS automata sau inserarea de imagini direct de la locul accidentului. In plus, aplicatia nu este dedicata doar clientilor Broker Virtual, deoarece ofera si servicii precum localizarea pe harta a sectiilor de politie, a service-urilor auto sau a punctelor de constatare. De asemenea, contine si informatii despre companiile de asigurare si date de contact pentru firmele de tractari auto.

Alte mijloace de accesare a servicilor  de asigurare

Modalitatile prin care se poate cumpara o polita de asigurare sunt din ce in ce mai variate, concentrandu-se pe simplificarea procesului de incheiere a unei asigurari. Cel mai recent canal de comunicare utilizat in domeniul asigurarilor il constituie sistemul de plata QIWI, fiind vorba despre terminale cu touch screen, dedicate serviciilor de self service. Sunt amplasate in majoritatea magazinelor micute, „de cartier”, dar si in centre comerciale mari, precum Carrefour, Cora, Real, Unirea.

Integrarea serviciilor de asigurare pe terminalele QIWI a fost realizata prin colaborarea dintre companiile Broker Virtual si Qiwi Romania. Prin intermediul acestor terminale se pot compara tarifele RCA de la toate companiile de asigurare si se poate achizitiona cu usurinta o polita de asigurare.

Momentan, atat utilizatorii de smartphone cat si utilizatorii terminalelor Qiwi, au acces doar la asigurarea obligatorie auto – RCA, insa planul pe termen scurt al companiei Broker Virtual prevede si integrarea altor asigurari cum sunt cele de calatorie sau locuinta.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.