J.M. Latvala castiga Raliul Marii Britanii folosind anvelope Michelin

Raliul Marii Britanii a avut loc in week-end-ul ce tocmai s-a terminat. Etapa desfasurata
pe macadam a fost castigata de finlandezul Jari Matti Latvala care in ultima zi a competitiei nu a fost nevoit sa forteze absolut deloc dup ace in primele doua zile ale intrecerii si-a creat un avans considerabil. Consideram victoria lui Jari Matti Latvala un lucru specatulos in ultimii ani intrucat este cunoscut faptul ca Sebastien Loeb este cel castiga aproapte toate intrecerile la care ia startul.
Jari Matti Latvala este pilot de uzina Ford si piloteaza o superba Fod Fiesta WRC in vreme ce francezul Sebastien Loeb alearga in acest an pe Citroen DS3 WRC.
Chiar daca francezul nu a castigat prima pozitie in raliul Marii Britanii el a terminat pe locul 2 la doar 0.9 secunde in fata norvegianului Peter Solberg care alearga la fel ca Jari Matti Latvala pe un Ford Fiesta RS WRC.
Astfel podiumul a fost ocupat in ordine de Jari Matti Latvala pe Ford Fiesta WRC urmat de Sebastien Loeb pe Citroen DS3 WRC si cu Peter Solberg pe locul 3 la bordul unui Ford Fiesta WRC. Cu aceste clasari Sebastien Loeb isi asigura practice cel de-al noulea titlu mondial, avansul dintre el si P. Solberg fiind de peste 100 de puncte iar in campionat mai sunt doar 3 etape. Un potential pericol pentru francez ar putea fi coechipierul sau Mikko Hirvonen care are insa de recuperate 68 de puncte, un lucru aproape imposibil.
Mikko Hirvonen, care a alergat pana in acest an pentru echipa Ford, a avut in acest raliu cel mai slab rezultat de la sosirea sa in cadrul echipei Citroen Rally Team. El a terminat abia pe locul 5 fiind surclasat de Matt OSTBERG care in ultimile etape a alergat pe masini Ford Fiesta RS WRC.

Anvelopele folosite de concurenti sunt unele special concepute pentru macadam. Desi suprafata pe care s-a rulat a fost macadamul (pamant si pietris) component anvelopelor difera in functie de duritatea traseului. Daca pe traseu predomina pietre pilotii au nevoie de anvelope dure, daca insa pamantul este umed sau ud atunci pilotii vor alege alt tip de cauciucuri, mai moi ca duritate, si cu crampoane astfel proiectate incat sa nu ramana incarcate cu noroi pentru a beneficia de o tractiune eficienta. In anii trecuti raliul Marii Britanii era programat mai tarziu si pe traseu se putea intalni si zapdata sau ghteata insa pilotii nu au utilizat niciodata anvelope de iarna.
Urmatoarea etapa din cadrul Campionatului Mondial de raliuri se va desfasura pe asfalt si avea loc in weekend-ul 4-7 Octombrie in Franta urmand apoi etapele din Italia (18 -21 Octombrie) si Spania (8 -11 Noiembrie).
Urmeaza apoi o scurta pauza in ceea ce priveste cursele auto pana la inceputul lunii ianuarie cand va incepe rally-raid-ul Dakar.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.