Noul creator al parfumuilor Chanel, Oliver Polge

Lumea parfumurilor poate fi clasica, dar si inovativa, asa ca nu a fost de mirare cand Chanel a mizat pe Olivier Polge, sucesorul lui Jacques Polge, creatorul parfumurilor detinute de aceast brand, din 1978 si omul din spatele hit-urilor, cum ar fi Coco Mademoiselle, Chance și Allure. Mai tanarul domn Polge, in varsta de 40 de ani, aduce propriile drepturi asupra unor creatii celebre, cum ar fi Viktor & Rolf Flowerbomb si Florabotanica Balenciaga. Dar el se va descurca oare la fel de bine si in peisajul  de astăzi, ce este intr-o continua schimbare?  Potrivit firmei de cercetare Canadean, piata parfumurilor din Statele Unite este estimata sa creasca mult mai lent (4,8% – 2013-2018) decat in, sa zicem, India (23,4%) sau Rusia (8,9%).

In timpul unei vizite recente la New York, domnul Polge a spus ca nu este foarte ingrijorat. Intr-adevar, primul sau parfum pentru Chanel, numit Misia, dupa prietenul lui Coco Chanel, Misia Sert, se va alatura gamei de mirosuri mai putin exclusiviste. Mirosind a ruj, trandafir si pudra, se spune ca acesta este creat pentru a evoca aromele din dressing-urile de balet rusesti. Aici, noul nas Chanel se explica.

Ai fost practic nascut in lumea parfumurilor. Aici ai si visat sa lucrezi?

De fapt, nu. Am fost interesat de muzica clasica, dar eu nu sunt un pianist bun. Apoi am facut un stagiu la Chanel. Am fost pus sa lucrez cu materii prime. Exista un aspect foarte viclean in a crea un parfum, iar la final, poate iesii ceva complet irelevant. Acesta este unul dintre motivele pentru care mi-a placut sa fac asta atat de mult.

Imateriale, dar exista tendințe.

Preferintele se schimba. In anii 1990, oamenii au vrut un parfum foarte usor. Astazi, nu mai este aceeasi situatie.

Exista acum atat de multe arome ametitoare, cum ar fi ouds. Am auzit ca mirosurile foarte puternice sunt menite sa satisfaca clienti in locuri cum ar fi Orientul Mijlociu si Rusia.

E o realitate: anumite mirosuri puternice merg mai bine in Orientul Mijlociu si tarile din Asia, in comparatie cu mirosurile mai usoare, mai light. Dar încerc sa nu fiu atat de oportunist. Imi pasa mai putin de teritoriul geografic fata de teritoriul spirital. Este acest parfum in spiritul Chanel?

Unele dintre aceste parfumuri de nisa pot să difere. Exista atat de multe acum.

Sunt prea multe. Adesea este vorba despre promovarea pe piata si nu despre parfum.

Care sunt unele dintre mirosurile preferate – note specifice, mancare?

Nu vreau sa miros ca ceea ce as manca, si nu-mi place sa mananc ceea ce miros. Apoi, din nou, parfumul este foarte subiectiv. Imi place irisul. Este foarte floral si foarte lemnos. Exista multe modalitati de a lucra cu el.

Parfumeria este asemanatoare unei ambarcatiuni vechi. Nu a fost deloc atinsa de tehnologie?

Eu nu sunt pe iPhone-ul meu toata ziua. Lucrez cu materii prime. Dar stam mult mai bine acum la extragerea uleiurilor si rafinarea acestora. Acum se poate fragmenta un parfum – sa zicem, uleiul de trandafir May, care este in Misia. Se poate izola doar un aspect al florii.

Cum incepi sa lucrezi la un nou parfum?

Incep sa lucrez fara nas. Lucrez din memorie, din experientele mele. Apoi imi place, fundamental, sa merg la baza parfumului. As spune ca abordarea mea este mai mult cu picioarele pe pamant. Uneori, exista o tendinta de a fi sedus de concepte și lucruri de genul asta. Nu se pot face arome frumoase cu idei foarte complicate.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.