Piata imobiliara din Cluj

In ultimii ani a scazut foarte mult pretul proprietatilor imobiliare. Trei factori care pun impact pe pretul bunurilor imobiliare sunt costurile, rata dobanzii si nivelul veniturilor. Avand in vedere faptul ca, in Romania, deficitul de unitati rezidentiale este de aproximativ 19 milioane de euro, partea cererii nu va fi niciodata o problema. Reducerea ratelor dobanzilor si stimulentele fiscale pentru rambursare a creditului de origine a crescut drastic accesibilitatea si cererea de proprietati rezidentiale dupa anul 2005. Astfel preturile din categoria de imobiliare cluj au crescut considerabil, si in mod similar, cresterea in sectorul IT si ITES si sectorul de retail organizat a condus la cresterea preturilor de imobiliare comerciale.

Motivata de cresterea preturilor la produsele comerciale si rezidentiale de proprietate, evaluarea de companii imobiliare, de asemenea, a crescut dramatic. Unii investitori considera dimensiunea „bancilor terestre” ca un parametru esential pentru a investi in companii imobiliare, si sa dea putina importanta la marje si timpul de executare pentru a finalizarea acestor proiecte. O capcana majora al acestei abordari este ca pana so societatile cu pierderi vor fi evaluate foarte foarte inalt, in ciuda faptului ca au fundamente reduse.

In timp ce bancile terenurilor detinute ofera indicatii cu privire la cresterea preconizata a veniturilor unei companii imobiliare, investitorii ar trebui sa ia in considerare, de asemenea, raporturile specifice acestei industrii. Marja de operare si rentabilitatea capitalului angajat nu ar trebui sa fie ignorate, deoarece ofera informatii valoroase despre eficienta de operare unei companii imobiliare. De asemenea, deoarece proiectele imobiliare au o perioada de gestatie lunga, este important sa se inteleaga modul in care societatea este finantata. Prin urmare, datoriile in capitaluri proprii si de capital de lucru pentru a vanzari sunt raporturi foarte importante care urmeaza sa fie aplicate in timpul analizei unor astfel de societati.

Exista si nvestitorii care apreciaza companiile imobiliare pe terenul detinut. „Cel mai bun pret pe metru patrat”.​​In ceea ce priveste utilizarea metodei de valorificare a terenului in functie de dimensiune, expertii sunt de parere ca, intrucat tinde sa ignore riscurile implicate, folosind „pretul normalizat pe metru patrat” ​​sau „profit pe metru patrat” sunt metode mai adecvate. Potrivit unor experti, datoriile din castiguri salariale si preturile la vanzari sunt metode adecvate pentru evaluarea companiilor imobiliare.

Un neajuns major al bancilor de evaluare a terenurilor pentru determinarea valorii companiilor imobiliare este faptul ca nu exista un pret standard, care sa poata fi folosit. In plus, preturile terenurilor difera foarte mult de la o locatie la alta. Folosind valori mai mari pe metri patrati, creste valoarea de supraapreciere a companiilor.

 

Daca doriti mai multe informatii referitoare la piata imobiliara din Cluj Napoca, si necesitati ajutorul unor experti in astfel de chestiuni, puteti vizita site-ul nostru. De asemenea, ne puteti contacta oricand in cazul in care aveti nevoie de indrumare, sau aveti dificultati in dimeniul imobiliarelor.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.