Site-urile de reduceri, o afacere in plina expansiune

Internetul ofera infinite oportunitati de business, iar site-urile de reduceri pe baza de cupoane reprezinta doar unul dintre exemplele unor afaceri de succes care s-au extins in timp record.

Daca acum cativa ani, acest concept era total necunoscut in Romania, astazi zeci de site-uri se afla in competitie stransa pe o piata locala caracterizata de o crestere exponentiala a cererii.
Romanii au cumparat in luna ianuarie cupoane de reduceri in valoare de 2 milioane de euro, cu 600% mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent, potrivit unei analize redutti.ro. Este o crestere spectaculoasa, iar piata promite inca mult.
„Anul 2012 este anul cumparaturilor de grup, al cumparaturilor sociale, iar Romania nu se abate de la acest trend. Ne asteptam ca piata cumparaturilor online din Romania sa se dubleze de la an la an”, a declarat Liviu Dumitru, manager Wizart Studios, intr-un interviu pentru Business 24.
Care sunt estimarile dumneavoastra in privinta evolutiei acestei piete pe termen mediu?
Piata de cupoane a aparut ca efect al contextului economic global. Desi ideea a mai fost incercata si in urma cu 10 ani in era Internet Buble, a fost pana la urma un esec. In momentul de fata, asistam la o explozie de site-uri de cupoane deoarece confera clar o situatie win-win.
Clientii platesc mult mai putin pentru anumite servicii si produse, iar business-urile, preponderent IMM-uri, sunt ajutate cu valuri de clienti, pe care in mod normal le-ar fi fost greu sa-i dobandeasca. Chiar daca isi calculeaza si isi asuma o marja de profit mult mai mica, folosit inteligent, acest instrument de marketing cu rezultate imediate, poate aduce un volum de vanzari considerabil.
Primit cu bratele deschise de ambele parti, voucher-ul (cuponul) a devenit astfel o noua metoda de plata, o moneda in sine. Platim in avans servicii sau produse pentru a intra ulterior in posesia lor, printr-o hartie, sau cu ajutorul unei aplicatii de mobil. Atentie insa, spre deosebire de celelalte monede, voucherul are termen de valabilitate.
In ultimul an au aparut zeci de site-uri de reduceri. Cat loc mai este pe piata pentru nou-veniti?
Era media, a cumparaturilor sociale, este abia la inceput, cunoaste o explozie mondiala si nu pare ca se va linisti prea curand. In Romania apar lunar site-uri de acest gen, tot lunar probabil ca alte site-uri isi inchid pravalia.
Anul 2012 este anul cumparaturilor de grup, al cumparaturilor sociale, iar Romania nu se abate de la acest trend. Ne asteptam ca piata cumparaturilor online din Romania sa se dubleze de la an la an.
Profilul utilizatorului roman este de vanator de oferte. Chiar daca exista mai multe site-uri de pe care poate cumpara, el isi acorda timp, cerceteaza majoritatea ofertelor si o alege pe cea mai buna. Asta nu il impiedica totusi sa cumpere mai multe vouchere de pe mai multe site-uri, daca prin acest lucru isi satisface mai multe nevoi.
Deci pe piata din Romania exista suficient loc pentru astfel de site-uri atat timp cat romanii sunt dispusi sa distribuie din ce in ce mai mult din venitul lor lunar, buget pentru cumparaturile online. Mai mult decat atat, in Romania, anumite segmente de piata inca nu sunt complet acoperite de site-urile de reduceri, exista inca nise neexploatate care pot genera foarte multi bani.
Cat de mari sunt de fapt beneficiile de care se bucura afacerile care apeleaza la aceasta metoda de promovare a produselor si serviciilor?
Cupoanele au marele avantaj de a educa utilizatorul roman in procesul de cumparare online. Ii sporeste increderea in metoda de plata cu cardul. La inceput a facut un compromis, a trecut peste teama de a plati cu cardul personal, pentru a beneficia de pretul avantajos.
In ciuda multitudinii de astfel de site-uri, cererea existenta pe piata este atat de mare incat un business care a aparut deja cu o oferta pe un site de reduceri va putea sa mai apara inca o data, in medie, abia peste trei luni de zile. Depinde foarte mult de business daca oferta pe care o lanseaza este profitabila sau nu.
Site-urile pun la dispozitie doar o platforma in care se intalneste comunicarea cu utilizatorul si faciliteaza promovarea ofertei. Mai departe, tine de managementul business-ului cum isi loializeaza clientul atras, cum obtine si alte referinte si ce marja de profit poate sa obtina.
Clientii se plang de faptul ca standardele de calitate nu sunt intotdeauna respectate, motivul invocat fiind pretul redus. Pe de alta parte, internetul este plin de „oferte false”, care nu aduc reduceri, ci din contra, ofera produse/servicii la pretul pietei sau chiar mai scump. Cat de mari sunt pagubele pe care astfel de inselatorii le aduc conceptului?
Este foarte important ca ofertele facute sa fie reale si sa nu ascunda surprize. Criza economica ne-a ascutit simturile. Consumatorul din ziua de astazi este mult mai inteligent si atent la detaliile pe care alta data nu le lua in seama, deci transparenta maxima este necesara pentru a vinde o oferta cu succes.
Din ofertele false existente pe internet, cel mai mult au de suferit platformele care le promoveaza. Utilizatorul care plateste o oferta isi creeaza un nivel de asteptari din partea site-ului de pe care cumpara. El considera responsabil direct de validitatea ofertei, platforma de pe care a cumparat, nu comerciantul.
Astfel, site-ul care propune ofertele are foarte mult de pierdut de la un singur client nemultumit, care prin intermediul internetului, poate crea un buzz major. Pagubele pe care le aduc ofertele false pietei de cupoane sunt mici si izolate si sunt aduse in mare parte platformei care comercializeaza oferta si nu conceptului in sine.

FinalPrice – Cele mai bune oferte promotionale

 

FinalPrice - Cele mai bune oferte promotionale

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.