Somnul dulce, multe-aduce

somnEste foarte important sa dormim bine, deoarece in lipsa unui somn sanatos, pot aparea o multime de probleme de sanatate. Un adult trebuie sa doarma minim 7 ore pe noapte si maxim 9, pentru a se bucura din plin de odihna pe care o cauta.

Din pacate, programul oamenilor moderni nu este unul tocmai normal si natural, asadar, orele de somn sunt intre 2:00 si 6:00, ca mai apoi sa se continue intre 18:00-20:00. Un astfel de program este cat se poate de daunator pentru corp si poate duce la obezitate si multe alte probleme grave de sanatate.

Un somn sanatos este somnul care prinde orele intre 22:00 si 2:00 si mai ales somnul adanc, de pe o saltea de buna calitate.

De ce trebuie sa tii cont pentru a dormi cat mai bine?

De alimentatie. Este extrem de important sa ai o alimentatie cat mai echilibrata pentru a te bucura de un somn cu adevarat odihnitor. Incearca sa nu mananci cu 2-3 ore inainte de a dormi si evita pe cat posibil grasimile, cofeina si carbohidratii. Toate acestea iti dau energie in loc de a-ti oferi pofta de somn si te pot tine treaz toata noaptea;

De Cearsafuri. Lenjeria de pat este si ea extrem de importanta. Aceasta trebuie sa fie tesuta din materiale de buna calitate, care sa nu te irite si care sa permita o circulatie foarte buna a aerului. Click aici pentru a descoperi lenjerii de pat extrem de interesante, atat ca din punct de vedere al aspectului cat si din punct de vedere al calitatii;

De Saltea. Salteaua pe care dormi este si ea extraordinar de importanta. Aceasta trebuie sa fie antialergica, sa fie cat mai rigida si sa permita o pozitie foarte buna pentru coloana vertebrala.

De orele de somn. Nu este la fel de odihnitor un somn de pe timpul zilei ca un somn din timpul noptii. Din acest motiv este indicat sa dormi intre orele 22:00 si 6:00, in asa fel incat sa te bucuri la maxim de toata ziua si sa fii cat se poate de odihnit.

De activitatea pe care o faci inainte de a dormi. Desi multi oameni considera ca o jumatate de ora de sport inaintea somnului poate sa faca minuni, vei ajunge la concluzia ca sportul inainte de somn este un adevarat energizant. Asadar, daca vrei sa faci sport seara, cel mai bine este sa il faci cu cateva ore inainte de a pune capul pe perna.

 

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.