Studiul privind turismul in Romania

tursimPeste 40% dintre utilizatorii de internet nu pleaca in vacanta anul acesta

Doar 58,3% dintre utilizatorii de internet din Romania si-au propus sa plece in vacanta in aceasta vara, iar dintre acestia aproape jumatate (46,4 la suta) vor alege destinatii din afara Romaniei, datorita calitatii serviciilor turistice externe, cat si ofertelor avantajoase – releva un studiu realizat de platforma de publicitate online bursadereclama.ro.

Europa este destinatia pentru cei mai multi dintre cei care pleaca din tara in concediu (89%), celelalte continente fiind slab reprezentate: Asia – 5,1% si Africa -2,7%.

Cei care isi vor petrece concediul in Romania (53,6%) au ca principala destinatie litoralul (58,80%), muntii Carpati (21%) si statiunile balneo-climaterice (11,6%). Delta Dunarii se afla printre ultimele locuri ca preferinte, cu 6,8%.

Autoturismul si avionul sunt cele mai solicitate mijloace de deplasare in timpul vacantei. Trenul este cel mai putin folosit (56% autoturism versus 13,8% tren).

Criza economica si turismul

Sumele destinate vacantei sunt in majoritate modeste. Peste 37%  dintre respondenti au alocat pentru concediul din aceasta vara sub 300 de euro, in timp ce doar 11,9% spun ca au un buget al vacantei de peste 1000 de euro.

Cei care dispun de sume mici prefera mai ales sejururi de recuperare medicala sau tabere. Bugetul mediu pentru un city-break este de 300-500 euro, in timp ce sejururilor de odihna li se aloca bugete mai consistente (peste 500 de euro).

Un numar insemnat de respondenti (83,8% ) spun ca actuala criza economica le-a afectat bugetele destinate vacantei, iar peste 60% declara ca in ultimii trei ani au anulat cel putin un concediu din cauza conditiei economice.

Legat de locul de munca, peste 61,6% dintre utilizatorii de Internet care sunt angajati declara ca in ultimii trei ani au anulat cel putin un concediu din cauza solicitarii profesionale, iar un sfert se tem ca isi vor pierde locul de munca din cauza plecarii in vacanta.

Peste jumatate (65,5%) dintre utilizatorii Internet care sunt angajati declara ca s-a intamplat ca in timpul vacantei sa rezolve probleme profesionale.

Turismul si mediul online

Aproape jumatate dintre utilizatorii Internet (48,6%) care pleaca in vacanta in aceasta vara au consultat un portal online de turism, folosindu-l ca sursa de informare.

Cei mai multi dintre cei chestionati platesc numerar pentru serviciile turistice achizitionate. Doar 10,6% dintre utilizatorii Internet au platit online pachetele turistice achizitionate.

Exista o legatura intre tipul platii si destinatia aleasa: 16,9% dintre destinatiile externe sunt asociate cu plati online, fata de 5,1% pentru cele interne.

Studiul a fost realizat online, la solicitarea infoturism.ro, in perioada 23 iunie-30 iunie 2011, pe baza unui chestionar online cu 27 de intrebari plasat pe 804 site-uri romanesti, printre care 220.ro, 4tunning.ro, clopotel.ro, acasa.ro, ele.ro, copilul.ro, auto.ro, e-transport.ro, askmen.ro, bloombiz.ro, bursaasigurarilor.ro, bestmusic.ro, sfatulmedicului.ro, kyra.ro, calificativ.ro, studentie.ro, referat.ro , automarket.ro, cineMagia.ro, eva.ro, infoturism.ro, ziare.com.
Numarul respondentilor a fost de 5.120.

Studiul complet: TradeAds-Sondaj-Vacanta-Iunie-2011

Un Raspuns to “Studiul privind turismul in Romania”

  1. bilete avion spune:

    Tranformarile din turism reflecta perfect criza. In final diagrama castigurilor si a investitiilor a facut o bucla mai mare: Cei care nu renunta la concediu cauta destinatii mai ieftine atat prin natura transportului cat si prin destinatia in sine. Iar cei care sunt in „top” si oarecum neafectati de criza cheltuiesc mai mult pe destinatii exotice. Exista intr-adevar un NOU segment important: cei care isi permit sa calatoreasca atat low cost cat si la medium cost insa SE TEM sa nu piarda locul de munca si atunci se genereaza o noua categorie: cea in care merita sa renunti la concediu ca sa nu pierzi locul de munca actual, si „oarecum” asigurandu-ti concediile viitoare.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.