Umorul romanesc social

Umorul a fost intotdeauna o parte importanta din existenta noastra mai ales in situatii grele cand omul nu a gasit decat un singur refugiu si anume umorul romanesc social.

Spun social, deoarece este strans legat de caracteristica noastra sociala si culturala veche lasata mostenire din generatie in generatie.

Umorul romanesc a avut un rol definitoriu in cultura noastra, regasindu-se in adevarate capodopere cum ar fi “O scrisoare pierduta” dar si in alte opera consecrate din literature noastra.

Astazi umorul a capatat o alta forma de promovare atat prin intermediul media cat si in online sub diferite forme umoristice cum ar fi bancuri, pamflete, caricaturi etc.

Aceste forme umoristice sunt create in mare parte de oameni anonimi cu mare talent si simt al umorului care au creat diverse personaje cum ar fi Bula, Itic, Strula, personaje indragite si apreciate de publicul larg din toate paturile sociale.

Cu siguranta bancurile vor face parte si in viitor din sfera noastra de interes deoarece sunt de nelipsit din viata noastra cotidiana, ele suferind o oarecare disparitie dupa 89 dar in ultimii ani au revenit in forta, deoarece omul are nevoie de iluzii si umor pentru as justifica existent si a progresa atat stintific cat si cultural si economic. Ele sunt organizate de obicei in categorii diverse de bancuri noi cu diferite personaje si intamplari hazli.

Umorul romanesc social este un real progres pentru societatea umana actuala si viitoare, deoarece ne mai imblanzeste sufletul si cugetul de care omul are atata nevoie in existent lui sociala si patriarhala.

Umorul a devenit un important substrat al culturii noastre moderne si contemporane si asta gratie unor mintii stralucite, in ceea ce priveste simtul umorului si totodata anonime.

Datorita schimbarilor din societatea nostra, umorul este mult mai bine promovat decat in trecut, asta imi da speranta ca aceasta forma de umor sub denumirea clasica “bancuri” sau poate “bancuri tari” are si va avea un rol important in viata noastra de zi cu zi.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.