Unde gresesc magazinele mici in perioada reducerilor?

Ati observat cum intotdeauna magazinele mari au cele mai bune si cele mai mari reduceri? Acest lucru are loc din cauza unei strategii inteligente de marketing, menita sa creasca rata de brand awareness a magazinelor, dar si sa profite de greselile de incepatori pe care multe magazine mici le fac involuntar.

Ce fel de greseli? De la erori aparute pe seama lipsei de experienta pana la „erori” comise pe fond de rea-credinta. De exemplu, multe magazine obisnuiesc ca la sfarsitul unui sezon sa organizeze o perioada de reduceri pentru a scapa de produsele care nu s-au vandut in timpul sezonului. In goana dupa vanzari, multe magazine mici cresc pretul cu circa o luna inainte de inceputul sezonului de reduceri, mizand pe numarul mare de clienti care va fi atras in perioada in care preturile vor fi reduse. Practica pacalirii clientului nu mai functioneaza, intrucat au fost dezvoltate de diferite studiouri de programare aplicatii care monitorizeaza evolutia pretului pentru un anumit produs in ultimele 30-90 de zile.

O alta greseala a magazinelor mici (facem referire la ele, intrucat magazinele mari nu-si pot permite un scandal mediatic) e faptul ca acestea reduc preturile numai la produsele necomercializate in ultima perioada de timp, ori asta a ajuns sa infurie potentialii clienti, intrucat au impresia ca sunt tratati cu resturi. Daca ne uitam spre practicile magazinelor care detin monopolul pe anumite segmente de piata, se poate vedea ca in perioada de reduceri mai toate produsele au preturi diminuate cu mult.

Ultima greseala despre care discutam astazi e neactualizarea stocurilor. Din perspectiva unui cumparator, nimic nu e mai suprarator decat practica unui magazin de a lista in stoc un anume produs, chiar daca acesta nu este disponibil. Se pierde timp si de o parte si de alta, se consuma resurse, plus ca pe termen lung, magazinele care se ocupa cu astfel de practici au de suferit foarte mult.

 

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.