Update-uri de Algoritm Google

In 2012, algoritmii Panda si Penguin au intrat in centrul atentiei in industria SEO. Update-urile Panda se concentreaza pe depunctarea site-urilor ce au continut duplicat si slab din punct de vedere calitativ. Site-urile care foloseau descrieri copiate din alte locuri pentru produsele prezentate au fost afectate, la fel ca si “fermele de continut” specializate in crearea a mii de pagini de continut fara informatie (gen. “cum prepari singur mancarea pentru pisici”, “cum sa iti faci unghiile de la picioare”, etc.). Punctul culminant al socului provocat de introducerea algoritmului Panda a fost la lansarea sa in Februarie 2011. Update-urile pe care le vedem acum sunt mici schimbari in algoritm sau modificari cu impact scazut. Mai multe informatii despre ultimele modificari si despre tehnicile white-seo gasiti la rubrica „Vreau Site„.

Anul 2012 a fost totusi anul update-ului denumit Penguin. Lansat in Aprilie, Penguin tinteste site-urile catre care directioneaza link-uri de slaba calitate. In anii trecuti, strategiile de link-building tindeau sa se concentreze pe link-uri usor de achizitionat, precum link-urile din directoare, site-uri de articole online, wikis, si comentarii pe bloguri. De multe ori aceste link-uri de slaba calitate veneau in pereche cu texte in ancora optimizate masiv, in incercarea de a stoarce cat mai multa valoare din fiecare link adaugat. Tocmai fiindca aceste link-uri erau usor de obtinut, ele valorau fiecare foarte putin desi puteau fi adaugate intr-un numar foarte mare. Despre backlink-urile de calitate, adaugate manual, puteti citi mai multe in pagina de Optimizare Website de pe site-ul Studio 9.

Un alt update al algoritmului se adreseaza site-urilor de slaba calitate cu nume de domeniu asemanatoare (domeniile “Exact Match” gen parchetlaminat.ro, parchetlaminatdetop.ro, etc.). Update-ul EMD se concentreaza pe practicile cumpararii de domenii care reprezinta cuvinte cheie, site-uri care urcau pe prima pagina foarte usor pe acel cuvant cheie. Domainerii obtin venituri din afilieri sau vanzand spatii publicitare pentru alte site-uri, aceste domenii EMD fiind in proportie de 90% surse de spam, reclame si continut de slaba calitate.

Este clar cum combinatia dintre update-urile Panda si EMD va afecta Domainerii, dar Page Layout Update duce chiar un pas mai departe aceste modificari prin devalorizarea site-urilor supraincarcate cu adds-uri. Acest update verifica layout-ul paginilor dintr-un site pentru a identifica proportia de reclame platite din continut. Prea multe reclame echivaleaza cu prea putin continut, creand astfel o experienta de slaba calitate. Este totodata un semn ca aceste site-uri exista doar cu scopul de a aduce profituri din click-urile pe reclame si este un indiciu ca aceste site-uri pot folosi si alte practici SEO pentru a manipula pozitionarea in pagina de cautare.

Lasa un comentariu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.