Dupa cum se stie piata auto din intreaga lume, trece in ultima perioada prin momente foarte dificile. Volumul vanzarilor de autovehicule noi este in scadere continua, cu toate ca programele de sprijinire a industriei auto derulate de guvernele statelor gen “Rabla”, au venit in sprijinul producatorilor auto si au mai sustinut cata de cat piata auto.
Incep sa apara primele consecinte negative ale perioadei de criza prelungita, precum si a faptului ca este din ce in ce mai probabil ca aceasta perioada de criza sa dureze o perioada mai mare de timp.
Solutii pentru redresarea pietei auto nu sunt prea multe, insa putem enumera aici cateva si anume : reducerea costurilor de productie prin diferite metode, si amintesc aici cu parere de rau disponibilizarile de personal, folosirea unor materiale mai ieftine, mutarea productiei in tarile unde mana de lucru si sistemul de taxe sunt mai ieftine, precum si lansarea pe piata a unor produse ieftine ( low-cost ) care sa se vanda foarte bine.
Asa cum spuneam anterior, una dintre solutiile reale ar fi prezenta pe piata a unor autovehicule ieftine, accesibile unui procent mai mare din populatie, usor de intretinut si cu un consum de carburant care sa satisfaca detinatorul acesteia, intr-un cuvant o masina low-cost.
Mai toti producatorii auto iau in calcul productia unui asemenea autovehicul, insa astazi ne von referi la un binecunoscut producator care si-a facut publica o astfel de intentie si anume Renault.
Noul autoturism va fi conceput astfel incat, sa se incadreze sub preturile cele mai mici ale actualelor produse Renault, respective modelele Pulse si Micra.
Zvonurile ( neoficial) spun ca acest model ar costa 2500 euro, insa producatorul francez neaga acest lucru, confirmand totusi ca preturile vor fi mai mici ca la Micra sau Pulse, in acest moment pretul la Micra se invarte in jurul sumei de 5900 euro.
Si pentru a avea un pret cat mai redus, conducerea Renault a decis ca noul automobile low-cost sa se fabrice in India, unde toata lumea stie ca mana de lucru este foarte ieftina iar sistemul de taxe foarte relaxat.
Firma Rexton Inchirieri auto Bucuresti, prin seful departamentului inchirieri dl. Viorel Rotaru spune ca aceasta este actuala tendinta spre care se indreapta productiei auto, si care ar putea mentine pe linia de plutire vanzarile auto, in cazul in care astfel de automobile low-cost ar intra in productie si comercializate pe piata.
Se pare ca o parte din firmele din Romania in general, si firmele de inchirieri masini Bucuresti in special, au deja in parcurile lor masini din aceasta categorie si amintim aici marci consecrate precum : Peugeot 207, Ford Fiesta, Chevrolet Spark, Daewoo Matiz precu si multe altele.
Pentru cei care doresc masini de inchiriat in Bucuresti de tipul low-cost, le recomandam sa stabileasca in prealabil cu firmele din domeniu si daca acest serviciu de inchirieri auto este oferit cu toate taxele incluse, intrucat este posibil sa aveti neplacuta surpriza ca in momentul adaugarii asa ziselor taxe ascunse, sa platiti mai mult decat ati fi platit pentru o masina din clasa mijlocie.