Nu este niciun secret in faptul ca exista o migratie din ce in ce mai puternica din offline catre online. Orice afacere, cat ar fi de mica, isi doreste sa fie prezenta pe internet iar cel mai bun lucru pentru a face asta este sa ai un site.
Din pacate, multi dintre antreprenori considera ca simpla constructie a unui site este suficienta pentru succesul online si ajung sa fie foarte dezamagiti de rezultate. Adevarul este ca, mediul online necesita o investitie la fel de mare ca si mediul offline, daca iti doresti sa te impui cu adevarat pe o anumita nisa. Este adevarat, costurile sunt diferite in functie de concurenta, insa indiferent de costuri, daca vrei sa ai o prezenta completa pe internet, pe langa site mai ai nevoie si de urmatoarele elemente:
- O pagina de Facebook. Retelele de socializare sunt punctul cheie al comunicarii online iar Facebook-ul este, cu siguranta, cea mai mare astfel de retea. Cel mai probabil ai si tu un cont de Facebook si stii cat de multa lume isi petrece timpul pe aceasta platforma. Recent, numarul romanilor utilizatori de Facebook a atins 8 milioane, asadar, exista o puternica piata de desfacere. O pagina de Facebook nu trebuie sa lipseasca sub nicio forma, daca iti doresti o prezenta eficienta pe internet.
- Optimizare SEO. Optimizarea SEO este un element extrem de complex, care presupune optimizarea site-ului pentru a fi cat mai sus in motoarele de cautare. Evident, motorul de cautare caruia ne adresam cel mai mult este Google, asadar, de cele mai multe ori optimizarea se refera la acesta. Optimizarea SEO presupune constructia de backlinkuri, promovarea pe retelele de socializare si obtinerea unei cresteri naturale, care sa atraga motoarele de cautare si sa le convinga ca meriti sa fii pe primul loc. Asadar, optimizare SEO inseamna calitate. Optimizarea o poti face tu sau poti apela la o firma specializata. Evident, cel mai indicat este sa apelezi la o firma specializata, deoarece sansa unor rezultate foarte bune este mult mai mare.
- Continut de buna calitate. Site-ul nu trebuie sa fie facut doar pentru a exista, ci trebuie sa fie facut pentru a ajuta oamenii care il acceseaza. Asigura-te ca ai un continut de buna calitate, actualizat frecvent, care sa ofere raspunsuri la cat mai multe intrebari ale potentialilor vizitatori.
Daca respecti toate aceste reguli, sansele unui succes online cresc considerabil.