Comentariile “nofollow” au aparut ca o necesitate pentru a reduce spam-ul, a descuraja potentialii spameri si a reduce timpul necesar aprobarii comentariilor. Cineva ar putea presupune ca mai toate blogurile folosesc atributul “nofollow” insa folosirea atributului “nofollow” scade numarul comentariilor de sub articole si implicit content-ul generat de acestea.
Comentariile la un articol de blog inseamna acelasi lucru ca atunci cand adaugi continut relevant pentru acel articol. O idee de o propozitie poate conduce la pagini intregi de comentarii. Daca cineva petrece timp postand comentarii si deci construind continut pentru un site, este incorect sa fie foloste link-urile “nofollow” si astfel sa nu i se ofere putin page rank si comentatorului. Puteti gasi aici mai multe informatii despre PageRank si despre cum poate fi imbunatatit.
Motoarele de cautare (in special Google) nu se hotarasc in legatura cu modul in care „nofollow” ar trebui folosit si cand ar trebui folosit, in consecinta cauzand confuzie printre webmasteri. In momentul cand achizitionati un pachet SEO, ar trebui specificat tipul de link pe care il veti primi catre site-ul dumenavoastra.
“From now on, when Google sees the attribute (rel=”nofollow”) on hyperlinks, those links won’t get any credit when we rank websites in our search results.”
Astfel adaugarea de comentarii nu genereaza efecte pozitive pentru cel care le posteaza decat daca sunt de tipul “dofollow”. WordPress 1.5 si versiunile mai noi adauga automat atributul “nofollow” pentru toate link-urile trimise de catre comentatori, atat cele din URI-ul comentatorului cat si cele adaugate in textul comentariului.