Am petrecut perioade de timp studiind SEO astfel incat sa inteleg cum se poate mari potentialul numarul vizitatorilor pe site. In final, am realizat ca traficul mare nu inseamna nimic daca nu se transforma in vanzari si implicit in bani.
Trebuie sa te gandesti la vizitatorii tai mult mai multmai mult decat ai facut-o pana acum. Nu e intotdeauna vorba despre mumarul de vizitatori. Este necesar sa realizezi o experienta mai folositoare pentru vizitatorii site-ului. Un web design al intregului website te poate ajuta, dar accentul trebuie sa se puna pe scris.
In timpul seminar la SES Chicago, Brian Eisenberg sa concentrat un punct bun despre PPC: nu realiza o reclama ce nu poate realiza venituri pe site-ul tau. Acest lucru ar trebui sa fie valabil in orice tip de afacere si cred ca acelasi lucru e valabil si pentru SEO. Sa aducem aminte pentru cei ce nu cunosc.
SEO este optimizarea web pentru motoarele de cautare. Una din greselile destul de des intalnite ( in special la cei care se lucreaza optimizare web) esta accea ca se “orienteaza” doar pe anumite parti ale promovari in mediul online cu in special privind piata (SEM) si ale socialului network-ului (SMO) , cum ar fi de exemplu : inscrierile in directoare , sau publicarea de anunturi pe site-uri care se ocupa de anunturile pe web, si tot asa inainte. Si in felul acesta dai de site-uri pline de link-uri catre directoare web pe foarte multe website-uri din tara noastra, sau, mai rau, in in footer-ul siteului o multime de ancore cu linkuri catre alte site. Aceasta este una din cele mai mari greseli, timp pierdut iar rezultatul este nul. Voi incerca acum sa detaliez aceasta si de ce nu este bine:
Clasificarea siteurilor in Google se bazeaza pe un priincipiu si anume “Organic link building” – care s-ar putea traduce aproximativ : Aducerea de backlink-uri pe cale naturala, adica pe in baza continutului si a nisei site-ului respectiv fara a obliga in nici un fel obtinerea lor. Asta vrea sa insemne sa te implici activ in comunitati ( forumuri, bloguri, si tot asa inainte) cu subiect comun websiteului si apoi, sa astepti obtinerea de link-uri din diverse parti de pe siteurile frecventate.
Dar cine are timp sa astepte ani pana cand vin acele linkuri, sa scrie altii despre tine, cand poti sa faci asta si singur. Aici apare greseala : daca site-ul tau este popular, este foarte probabil sa se vorbeasca peste tot despre el. Peste tot vrea sa insemne printre altele : bloguri, forumuri, site-uri de specialitate, website-uri de socializare , etc . Aceasta distributie ( in timp, ca tipuri de site-uri, dar si ca tipuri de linkuri (dofollow dar si nofollow, chiar si text simplu / fara link)) este foarte importanta pentru Search engine . Acest algoritm face ca postarile proprii pe zeci de directoare sa fie aproape nule ca si eficienta. Search engine se asteapta ca sa se vorbeasca despre website si pe social, si pe forumuri si in alte cateva zeci de platforme sau websiteuri. Si daca nu vede asta nu da importanta legaturi castigate prin inscrieri in directoare ( dat ca exemplu aici), asi da seama ca acest proces este “fortat” si nu este unul natural. Pe de alta parte poti apela la cei care se ocupa de servicii seo si uiti de aceasta problema.
Mai mai pe scurt, decat sa introduci site-ul in 200 de directoare web, ma bine il introduci in 2 dofollow, scrii despre el si in 2 forumuri, in 2 website-uri de reclame, in 2-3 cataloage de firme, in 2..3 cataloage de produse si servicii, pui cateva reclame de mica publicitate ( chiar si fara link) ,2 – 3 articole pe bloguri, si la fel in social. Munca efectuata ( ca si timp) va fi cel putin injumatatita iar rezultatele vor fi de 10 ori mai bune, daca nu ai timp de asta sau vrei sa te concentrezi pe business-ul tau lasa-ne pe noi sa efectuam aceste servicii seo pentru tine.
Si mai mai pe scurt , as spune ca este important calitatea si diversitatea linkurilor si nu cantitatea lor. De aceea SEO SEM si SMO trebuie facute toate 3 in proportii cu aproximatie egale, altfel, eficienta muncii este mica.
Evident ca cel mai corect e sa apelezi la o firma de specialitate ( pentru care optimizare seo vrea sa insemne mult mai mult decat sa introduci site-ul in Google webmaster si sa faci un sitemap).