Cea mai mare parte a antreprenorilor romani au prins in ultimii ani gustul online-ului; asta inseamna ca din ce in ce mai multi au optat sa se promoveze si pe internet. Ce inseamna asta? Fie ca este vorba doar de o pagina de prezentare, fie ca este vorba de un magazin online in toata regula, acestia au optat sa vorbeasca cu publicul larg si in online. Asa cum era de asteptat, doar o parte din ei au succes si folosesc acest canal de comunicare inteligent si eficient. Ce face diferenta intre acestia si cei care tanjesc dupa succesul celor dintai?
O campanie de marketing, branding si promovare pusa la punct pe toate canalele de comunicare cu potentialii clienti; indiferent ca vorbim de mediul traditional sau mediul online diferenta este data de aceiasi termeni de marketing. Antreprenorul roman insa este mai reticent la aceste noi canale de promovare online si prefera sa exploateze mediul traditional din care deja a cules tot ce se putea; desi o campanie social media sau una de optimizare SEO ii poate aduce o crestere a afacerii si cu 100% acestia ignora potentialul dat de online.
Care sunt motivele care ii fac pe acestia sa ignore potentialul dat de newmedia?
Pe de o parte, poate exista o experienta din trecut cu un furnizor de servicii online care nu a livrat ce a promis si dezamagirea antreprenorului este cu atat mai mare; intelegerea serviciilor de promovare online inca de la inceputul unei colaborari si indeplinirea asteptarior si de o parte si de alta duce la o relatie de colaborare eficienta pe termen lung intre beneficiar si furnizor.
Pe de alta parte, daca in cautarea unui furnizor de servicii online, antreprenorul nu a dat peste acea firma care sa ii furnizeze informatii de calitate, statistici reale, solutii concrete la intrebarile lui, incredere in serviciile prestate si „chimia” necesara intre client si furnizor, incheierea unui contract in cele doua parti se poate lasa mult asteptat.